imperialistiki ana`plasi tou megaliwdous proto 13 pou oloi agapisame, apo ton babis vovos.

Τετάρτη 18 Μαρτίου 2009

apo mia sinedefksi, variemai na eksigisw.apla dimosieusi



ΕΑ: Πόσο πολιτική είναι η προσέγγιση σας;

AK: Η επιλογή του ήχου ως το κύριο στοιχείο ή εργαλείο της χαρτογράφησής μας είναι ήδη μία πολιτική πράξη. Τα μέσα αναπαράστασης ή σχεδιασμού (τα εργαλεία δουλειάς και τα μέσα διερεύνησης) δεν είναι ποτέ αυτονόητα ή δεδομένα· εμπεριέχουν ήδη τη στάση μας απέναντι στην πόλη - είναι ήδη ιδεολογικά φορτισμένα. Η Αθήνα δεν είναι μόνο αυτό που βλέπουμε· είναι επίσης αυτό που αγγίζουμε, αυτό που αφουγκραζόμαστε, αυτό που οσφραινόμαστε. Ο χώρος δεν είναι μόνο αυτό που βλέπουμε· οι αρχιτέκτονες δε δημιουργούν μόνο ένα οπτικό πεδίο, αλλά ένα ολόκληρο περιβάλλον αισθήσεων. Και ακόμα ευρύτερα αν το δούμε, χώρος (φυσικά) δεν είναι ούτε και αυτά μόνο· βρίσκεται πάντα πέραν αυτού που σχεδιάζουν οι αρχιτέκτονες· ο χώρος -σε τελευταία ανάλυση- δημιουργείται από τους ίδιους τους κατοίκους του. Οι αρχιτέκτονες παρέχουν ένα υπόβαθρο - οι κάτοικοι, η καθημερινή τους ζωή και οι δραστηριότητές τους είναι αυτό που τελικά δημιουργεί την ατμόσφαιρα και τη χωρικότητα. Θα μπορούσε λοιπόν κανείς να ερμηνεύσει την εγκατάστασή μας ως ένα ερώτημα σε σχέση με την πρωτοκαθεδρία του οπτικού. Έτσι εμπλέκεται, φυσικά, και η έννοια του χρόνου: μία εικόνα μπορεί να ειδωθεί στιγμιαία, ενώ ένας ήχος έχει πάντα μία διάρκεια, μία ακολουθία ποιοτήτων, μία σειρά γεγονότων. Ο ήχος σε περνάει μέσα από μία διαδικασία, μία εξερεύνηση βήμα προς βήμα· ο ήχος δεν σου παρέχει μία απόμακρη εποπτεία. Σε εμπλέκει στην κατάσταση που δημιουργεί με έναν πιο μύχιο τρόπο.



Otan milame gia ton xwro, distixws mallon, fernoume sto mialo mas eikones. Genikotera exoume tin sinitheia i tin protimisi na skeftomaste se eikones. Isws epeidi einai pio eukolo. An mou peis skepsou to spiti sou..tha ferw sto mialo mou tin eikona tou dwmatiou mou. Auto apodikniei pws i adilipsi twn pragmatwn exei na kanei mallon perissotero me tis eikones para me tous ixus i tis mirwdeies. San na exun megalitero varos.an vazame ta tria afta stoixeia se mia zigaria..tha ekline pros ti meria twn eikonwn kai poly eukola malista.
Xreiazetai ekpaideusi gia na mporeis na apolauseis ti mirwdia twn pragmatwn. Poso mallon na aposintheseis tous ixus kai na ektimiseis kathe enan ksexwrista kathws kai olous mazi ws nea aili morfi alla gnwrizodas ti akous, exodas pliri adilipsi. Me alla logia na dwseis simasia stous ixus girw sou, kai na min tous adimetwpizeis ws dedomeno stoixeio tis kathimerinotitas. To oti den exeis sinidisi exei na kanei me to context. Ama odigiseis aftous tous ixus makria apo to context tous tote isws tous adimetwpiseis me .. allo afti.
Afto thelw na kataferw, I pros ta ekei na poreftw. Se mia diaforetiki theorisi tis ailis aftis thalassas ixwn makria apo to ..fisiko perivallon tous.
Tha itan dektikos o kosmos se mia ekthesi ixwn? Ola ta parapanw peri ektimisis tis stigmis, mporoun na metafrastoun se epipedo eikonwn stis fotografíes enos fotografou. Poios apo emas den exei dei mia fotografía kai den tou exoun ksipnisei mnimes kai sinaisthimata..proion tis eikonikis mnimis mas (apospasma apo BACHELARD). Mesa stin fotografía psaxnoume ton eafto mas, psaxnoume tis empireies mas kai taftizomaste anakalodas olon afto ton kosmo twn empeiriwn. Parolafta, akougodas enan ixo diskola anakaloume olon afto ton plouto. Akrivws giati enw ton exume apothikevmeno, mas einai pio diskolo na ektimisoume tin aksia tou. Einai diskolo kai megalo katorthomai na apokomeis efxaristisi apo tous ixus. Apaitei ekpaideusi opws proanefera.
¿Como suena andar por preciados?
¿Como suena andar por Lavapiés?
¿Como suena andar por ..?

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου